مرجع تخصصی ون

اینجا فقط راجع به ون تخصصی صحبت می کنیم

مرجع تخصصی ون

اینجا فقط راجع به ون تخصصی صحبت می کنیم

گسترش شغل لوازم یدکی خودرو با بررسی رقبا!

فروشگاه های قطعات ممکن است فقط مشتریان خرده فروشی ، فقط مشتریان تجاری یا ترکیبی را عرضه کنند ، با توجه به اینکه خدمات فروش بصورت حضوری کمتر رایج شده است اهمیت تجارت  الکترونیک در شغل لوازم یدکی افزایش یافته است. راهنمای عملی ما به شما کمک می کند تا کسب و کار قطعات خودرو خود را راه اندازی و اداره کنید.

درباره بازار هدف خود تحقیق کنید

مشتریان شما احتمالاً ترکیبی از رانندگان خصوصی و مشاغل موتوری  (موتور سیکلت ها) مانند تعمیر گاراژها هستند.
مشتریان خرده فروشی

بسته به محصولاتی که می فروشید ، انواع رانندگان خصوصی که از مغازه شما استفاده می کنند متفاوت است ، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

     افرادی که به دنبال خرید اقلامی هستند که نیازی به دانش مکانیکی واقعی ندارند مانند دیسک و صفحه
مکانیک هایی که خودشان مغازه دارند.
     افرادی که می خواهند وسایل نقلیه خود را تغییر دهند ، به عنوان مثال با اضافه کردن سیستم اگزوز جدید یا چرخ های مختلف

مگر اینکه شما در محصولات غیر معمول که در مناطق محلی شما به سختی یافت می شوند تخصص داشته باشید ، به احتمال زیاد اکثر مردم فکر نمی کنند که برای بازدید از مغازه شما مسافت های قابل توجهی را طی کنند ، بنابراین یک مکان نسبتاً برجسته مهم است.

اینجاست که راه اندازی یک وبسایت و مدام پرداختن به آن اهمیت زیادی پیدا می کند!

خرید و فروش مشتریان

اگر تصمیم دارید قطعات و لوازم جانبی را به تجارت موتور محلی بفروشید (که به آن "فاکتورینگ" گفته می شود) باید میزان تقاضای مکانیک های مستقل و سایر مشاغل را دریابید.

با استفاده از وبسایت های بانک اطلاعات مشاغل، می توانید تمام مکانیک ها را بشناسید و از آدرس آن ها خبردار شوید.

همچنین می توانید در دایرکتوری های مشاغل کسب و کار لوازم یدکی خودتان را به همراه آدرس و نشانی ذکر کنید (البته بصورت رایگان). همچنین مراقب مشاغل دیگری باشید که ممکن است به قطعات و لوازم جانبی نیاز داشته باشند ، به عنوان مثال فروشندگان ماشین های دست دوم ، متخصصان مانند تایر یا اتصالات شیشه جلو و غیره که در حال سعی کردن هستند تا جای شغل شما را بگیرند!

ممکن است سعی کنید با صاحبان برخی از این مشاغل تماس بگیرید تا بدانید آیا آنها علاقه مند به استفاده از خدمات شما هستند.

از آنجا که به احتمال زیاد قصد ارائه خدمات تحویل به این نوع مشتریان را دارید ، می توانید تصمیم بگیرید که منطقه های تحت پوشش خودتان را تقویت کنید (مثلا اگر در تهران هستید، می بایست بدانید که خیابان ملت مرکز فروش لوازم یدکی می باشد) .

خرید و فروش مشتریان

اطلاع از رقبای خود

مشتریان بالقوه شما قبلاً توسط مشاغل موجود چگونه خدمات رسانی می کردند؟

مهمترین رقبای شما مغازه های لوازم جانبی خودرو ، بهترین موارد برای استفاده رایگان شما از تجربیات خود می باشند.

به دنبال شعبه های زنجیره ای بزرگ ( چه به صورت سنتی و چه به صورت اینترتی) باشید و دقیقا ببینید که چگونه در حال کار کردن می باشند؟(مانند فروشگاه چین یدک توس که یکی از موفق ترین وبسایت ها در زمینه فروش لوازم یدکی است.
سعی کنید سه یا چهار کسب و کار را شناسایی کنید که فکر می کنید مهمترین رقبای شما خواهند بود. به مراکز فروش آنها سر بزنید و موارد زیر را یادداشت کنید:

آیا آن ها بصورت عمده لوازم یدکی را می خرند؟ اگر اینطور است چرا؟!
    آیا آنها باهوش و جذاب هستند یا ضعیف و از بین می روند
میزان درآمد آن ها چقدر است؟
    آنها روی چه نوع محصول تمرکز می کنند (به عنوان مثال لوازم جانبی ، قطعات و غیره)
مغازه آن ها کجاست؟ (آیا در نقطه مرکزی شهر است یا خارج از شهر؟)

روش فروش آن ها چطور است؟ آیا از طریق اینستاگرام فروش دارند یا حتی وبسایت اینترنتی فروشگاهی دارند؟

برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله بهترین روش فروش لوازم یدکی را بخوانید!


خرید و فروش مشتریان

در صورت وجود ، مشتریان تجاری شما شامل گاراژها و بدنه های مستقل محلی و احتمالاً فروشندگان خودروهای دست دوم ، نوارهای اتومبیل و غیره می شوند. اگر قیمت های بسیار رقابتی ارائه می دهید ، حتی ممکن است سایر مغازه های لوازم جانبی خرده فروشی محلی را متقاعد کنید که بخشی از سهام خود را از شما خریداری کنند. مشاغلی که عرضه می کنید ممکن است از گاراژهای کوچک "پشت خیابان" گرفته تا لباس های بزرگتر و حرفه ای تر باشد.

درصد فروش به مشتریان خرده فروشی و درصد انجام شده به تجارت بستگی به ماهیت فروشگاه شما دارد. در یک فروشگاه عمدتا خرده فروشی ، که فروش قطعات از ویژگی های اصلی تجارت بزرگ نیست ،

حتی ممکن است تصمیم بگیرید که تجارت را به هیچ عنوان عرضه نکنید. اگر مشتریان تجاری و خرده فروشی را هدف قرار دهید ، بسته به تأکید شما و میزان تقاضای مکانیک های محلی ، احتمالاً این درصد به 50٪ افزایش می یابد.

معمولاً یک عامل موتور متخصص انتظار دارد که حداقل 65 درصد از فروش خود را به تجارت انجام دهد.